ZASADY DOTYCZĄCE COOKIES

W celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Domyślnie zapisywane są one na Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.

ROZUMIEM

System Informatyczny w MPK Poznań

Celem wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego było wsparcie kluczowych procesów biznesowych m.in. w obszarach finansów i kontrolingu, zakupów i logistyki, inwestycji oraz zarządzania zasobami ludzkimi i płacami. Zadaniem Vemco było dostarczenie wydajnego i zintegrowanego z IFS systemu do rejestracji i rozliczania czasu pracy pracowników.

Współpracę z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym rozpoczęliśmy wspólnie z firmą Sygnity, która w konsorcjum z firmą IFS Poland zawarła umowę na wdrożenie Zintegrowanego Systemu Informatycznego w MPK Poznań.

 

Pracę nad projektem rozpoczęliśmy od przeprowadzenia analizy przedwdrożeniowej, której efektem  była  koncepcja optymalnego rozwiązania, uwzględniającego specyfikę pracy firmy i współpracę z istniejącymi oraz planowanymi do wdrożenia systemami wspomagającymi zarządzanie.

W pierwszym etapie realizacji projektu zbudowaliśmy system rejestracji czasu pracy oparty o aplikację ACCARD+ i terminale rejestracji czasu pracy zainstalowane w budynkach rozmieszczonych na terenie miasta. W następnych etapach rozszerzyliśmy  funkcjonalności dostarczonego rozwiązania o kontrolę dostępu, której celem było monitorowanie dostępu do obiektów MPK na końcach tras komunikacji autobusowe oraz obiekty linii tramwajowych.

Zastosowany w MPK identyfikator jest zgodny ze standardem karty miejskiej. W ramach zarządzania pamięcią karty wprowadzono jej podział na obszar obsługujący aplikacje przedsiębiorstwa i obszar związany z kartą miejską. Zapewnia to możliwość wykorzystywania kart MPK w systemie biletu miejskiego przez pracowników i członków ich rodzin na podstawie nadanych w systemie ACCARD+ uprawnień. Zakres i data ważności uprawnień  przesyłana jest z systemu ACCARD+ do systemu karty miejskiej.

Korzyści z wdrożenia systemu

  • zastąpienie jednym zintegrowanym systemem  rozproszonych systemów funkcjonujących w przedsiębiorstwie
  • automatyzacja procesu zbierania informacji o czasie pracy
  • zwiększenie zakresu i jakości informacji o czasie pracy pracowników
  • pozyskiwanie informacji na bieżąco i niezależnie od miejsca ich powstania – również w lokalizacjach rozproszonych
  • możliwość kontrolowania czasu pracy w rozproszonych lokalizacjach
  • minimalizacja ryzyka opóźnień i nieprawidłowości w naliczaniu wynagrodzeń
  • realizacja funkcji karty dostępu i karty miejskiej za pomocą jednej karty
  • możliwość zarządzania uprawnieniami do przejazdów dla pracowników i ich rodzin z aplikacji ACCARD+ w oparciu o integrację systemu ACCARD+ z systemem karty miejskiej
  • podniesienie bezpieczeństwa firmy poprzez możliwość zintegrowanego zarządzania uprawnieniami dostępu do rozproszonych obiektów oraz monitorowanie dostępu do nich w czasie rzeczywistym
  • możliwość zarządzania uprawnieniami dostępu i uprawnieniami do przejazdów dla pracowników i ich rodzin z aplikacji ACCARD+ w oparciu o integrację systemu ACCARD+ z systemem karty miejskiej
  • integracja z usługą Active Directory

MPK uzyskało istotne wsparcie dla procesu przemian organizacyjnych w przedsiębiorstwie. W efekcie poprzez zwiększenie jakości i efektywności pracy podniesiono standard oferowanych usług transportowych.

Wróć